Errol van Engelen

Errol van Engelen is expert op het gebied van Big Data, Digital Marketing en Technologie. In zijn interactieve en inspirerende presentaties en workshops worden cases behandeld die u praktisch kunt toepassen op uw bedrijf.

Door de opkomst van Social Media groeit uw data explosief. Door het analyseren van deze data kunt u patronen in kaart brengen. Zo krijgt u inzicht in het gedrag van uw klanten en kunt u op basis daarvan voorspellingen doen. Dit heet Predictive Analytics. Met Predictive Analytics kunt u de financiële resultaten van uw activiteiten en campagnes verhogen. Niet alleen grote bedrijven kunnen uitgroeien tot een data gedreven organisatie, ook voor MKB-bedrijven is het mogelijk om inzicht te krijgen in wie uw website bezoekt en waar hij naar heeft gezocht.

De opkomst van Big Data weerspiegelt de opkomst van Technologie. Trends zijn bijvoorbeeld de ontwikkeling van Big Data onderwijs, en ook verschuivingen in data voorspellingspatronen. De toekomst ziet er zonnig uit voor het bedrijfsleven en analytische intelligentie. De keerzijde van de medaille is dat Big Data wordt geassocieerd met het koppelen van bestanden in het enkele belang van organisaties. Deze worden daarmee op een negatieve wijze in verband gebracht met de privacy van de klant. Hoe gaan we hiermee om?

Digital Marketing wordt steeds complexer, hieronder vindt u technieken die nodig zijn om marketing campagnes te voeren. Over elk onderdeel kan Errol van Engelen een lezing of workshop verzorgen.

Content Marketing: veel marketeers worstelen bij het implementeren van een winnende formule die gebaseerd is op een succesvolle content strategie. Het gaat om het luisteren naar uw doelgroep, het begrijpen van hun pijnpunten en het aanbieden van een oplossing
Personalisatie: in combinatie met Big Data en Customer Experience, worden marketeers snel relevant in conversaties die consumenten met hun merk voeren
Predictive Analytics: al eerder genoemd. Predictive Analytics is de praktijk van het extraheren van informatie uit verschillende databronnen en het bepalen van patronen en trends
Marketing Automation: versnelling van uw conversaties en interacties met uw klanten, analyses van wat zij doen, distributie en promotie van uw content
Social Media: nieuwe communicatie kanalen, verhoging van uw marketing inspanningen, oplossing van klantproblemen in real time, begrijpen wat uw klanten willen, wat ze over uw merk zeggen en versterken van klantenbinding.

Errol van Engelen is zijn loopbaan gestart in de ICT, waar hij het traditionele pad heeft gevolgd van developer naar project manager. Na zijn avondopleidingen Marketing Management en Bedrijfskunde is hij de commerciële richting opgegaan met als focus Business Development (strategisch) en Sales (operationeel). Sinds 2001 werkt hij zelfstandig, de laatste jaren ligt zijn focus op Social Media en Big Data. Voornaamste makten zijn finance, retail, telecom, nutsbedrijven en overheid. Errol publiceert geregeld over Big Data, Digital Marketing en Technology op LinkedIn.

Direct een offerte